Obyvatelé centra Staré Boleslavi si stěžují na hluk z dopravy. Omezení rychlosti aut prý nepomohlo
Část obyvatel Mariánského náměstí v centru Staré Boleslavi si dlouhodobě stěžuje na hluk z provozu aut. A to i přes nová opatření radnice. Ta zhruba před měsícem zavedla v problémových místech omezení rychlosti na třicet kilometrů v hodině. To ale podle místních nepomohlo, a někteří nařízení ani sami nedodržují. Radnice prý další možnosti nemá, podobně jako silničáři.
„Ty hlukové limity jsou zásadně porušovány. My cítíme jak se chvěje nábytek, chvěje se dům, chvěje se postel, ve které spíme,“ říká zdejší obyvatel Ondřej Hruška.
Čtěte také
Omezení rychlosti platí jen v části náměstí, navíc značky řada řidičů prý ignoruje. „Nechápu, proč ta značka začíná někde ve třetině náměstí, ačkoliv ten zvuk se táhne o 150 metrů dál,“ dodává.
„Já si myslím, že je to kvůli tomu, že tady jsou kostky. Jezdí tu autobusy, kamiony, větší auta, takže ta kostka dělá svý,“ reaguje pan Martin, který také bydlí v blízkosti náměstí.
Město zhruba před půl rokem rychlost na náměstí měřilo, podle starosty Petra Soukupa z uskupení Naše dvojměstí tehdy řidiči rychlost nepřekračovali. „Změřili jsme mobilním radarem asi tisíc aut a zjistili jsme, že ta rychlost, která tam byla tehdy 50 km/h, tak není překračována. Naopak se většinou pohybovala do 40 km/h,“ uvádí.
Efektivnost opatření a další dopravní stavby
I kvůli tomu původně radnice omezení rychlosti nezvažovala. „Víceméně, v kontextu, že došlo k měření a zjistilo se, že se tam nepřekračuje ani ta 40 kilometrová rychlost ve většině případů, tak jsme byli spíše proti omezení rychlosti. Nicméně kraj se rozhodl takto, tak to využijeme, abychom se nechali poučit, jak se tam bude jezdit dál,“ vysvětluje.
Čtěte také
Podle něj teď ukáže čas, jestli je toto opatření efektivní nebo ne. „Když je zacpaná dálnice D10, tak ta komunikace je často využívaná jako bypass. Co se týče té tranzitní dopravy, tam si slibujeme zlepšení, až bude dobudován obchvat Brandýsa nad Labem, kdy by pak neměli mít řidiči motivaci sjíždět na Starou Boleslav. Nicméně to taky ukáže čas, stejně jako i to, zda se u nás dálnice D10 rozšíří na 3 pruhy, kdy by pak měla být kapacitnější.“
Snížení rychlosti na Mariánském náměstí, které je v městské památkové zóně, bylo podle Krajské správy a údržby silnic Středočeského kraje jediným možným řešením. Historické dlažební kostky na místě totiž nemůže nahradit asfaltovou vrstvou.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Svět, kde se muži vyhýbají zranění. ‚Byl jsem incel, mluvil o sebevraždě a pak chtěl být alfa,' říká Petr
-
Darovat stolici chtělo v Česku 600 lidí. Přísnými kritérii prošlo minimum z nich
-
‚Evakuovalo se 30 osob včetně miminek.‘ V pražské porodnici u Apolináře hořel automat na kávu
-
Trump čelí tlaku kvůli kauze Epsteina. ‚Jeho voliči netušili, že by mohl být zákazníkem,‘ říká Cíglerová