Správa železnic chce opravit trať v Mladé Boleslavi. V současné době provádí geologický průzkum
Část železnice mezi stanicemi Mladá Boleslav město a Mladá Boleslav hlavní nádraží povede tunelem. Správa železnic ho postaví při kompletní opravě trati, která má začít v roce 2030. Pomocí 29 vrtů teď zkoumá podloží. V Mladé Boleslavi natáčel reportér Radek Duchoň.
„Vrtná souprava je přestrojená na diamantový vrtání s výplachem. Tady v té oblasti je poměrně vysoko skalní podloží, čili tomu odpovídá i ta zvolená technologie vrtání. Vrt půjde do hloubky 25 metrů. V tomto úseku záměr projektu uvažuje s realizací tunelu, takže to bude celé zastřešené. Teď to není a je potřeba zjistit, jaký je stav podloží, aby se dalo stavět,“ vysvětluje vrtař Josef Rychetský.
Správa železnic na opravu tratě nechává zpracovat kromě jiného také dokumentaci pro územní rozhodnutí. Stavbu by zahájili kolem roku 2030. Záležet však bude na přidělených finančních prostředcích ze strany státu, protože řádově půjde o miliardy korun.
„Vzniknout by měla například dvě nová nástupiště. Trať bude zrekonstruována a částečně zahloubená. Přejezd v Ptácké ulici bude nahrazen mostem. Postavíme taky novou spojku Ptácká s mostem přes řeku Jizeru. Na hlavním nádraží zrekonstruujeme celé kolejiště a vzniknou nová bezbariérová nástupiště,“ přibližuje projekt Jan Nevola, tiskový mluvčí Správy železnic.
Společně s tratí plánuje Správa železnic také zrekonstruovat výpravní budovy hlavního vlakového nádraží.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Tyran uprchnul, syrští povstalci a opozice ohlašují konec režimu prezidenta Asada
-
Gruzie je v bodu zlomu. Protesty budou kulminovat po zvolení provládního prezidenta, míní analytici
-
OVĚŘOVNA: Pražský doktor lže o nežádoucích účincích mRNA vakcín proti covidu. Žádné přitom nenahlásil
-
Bezplatná linka psychické pomoci omezuje provoz. Prosinec je přitom nejvytíženější měsíc