ČNB už letos přijala desítky stížností na směnárny. Nejvíc problémů bylo v Praze

17. červenec 2016

Desítky stížností na směnárny už letos eviduje Česká národní banka. Klienti si stěžují na zatajování poplatků nebo nepřesný kurz. Podle mluvčího České národní banky Marka Zemana nejvíc podvodů odhalili v hlavním městě.

„Je nutné věnovat pozornost tomu, za jaký kurz chceme směnit a jaká je odměna za tu směnu," popsal mluvčí ČNB Marek Zeman.

„Směnárník musí ideálně v textové podobě předložit klientovi informace o tom, za jaký kurz směňuje, jaká je odměna za provedení směny, ideálně musí klient písemně stvrdit souhlas s těmito podmínkami,“ dodal Zeman.

Podle něj často dochází k porušení povinnosti poskytnout informace před provedením samotného směnárenského obchodu.

„Nejvíc se kumulují v Praze, tam je také soustředěno asi 70 procent celého trhu směnárenské činnosti České republiky. A také z toho důvodů, že se zde pohybuje řada klientů ze zahraničí,“ vysvětlil mluvčí ČNB Marek, proč je tolik problémů právě v hlavním městě.

Loni Česká národní banka rozdala směnárnám pokuty za skoro tři miliony korun. Zároveň udělila historicky nejvyšší pokutu, a to 800 tisíc korun.

autor: zus