ČNB už letos přijala desítky stížností na směnárny. Nejvíc problémů bylo v Praze
Desítky stížností na směnárny už letos eviduje Česká národní banka. Klienti si stěžují na zatajování poplatků nebo nepřesný kurz. Podle mluvčího České národní banky Marka Zemana nejvíc podvodů odhalili v hlavním městě.
„Je nutné věnovat pozornost tomu, za jaký kurz chceme směnit a jaká je odměna za tu směnu," popsal mluvčí ČNB Marek Zeman.
„Směnárník musí ideálně v textové podobě předložit klientovi informace o tom, za jaký kurz směňuje, jaká je odměna za provedení směny, ideálně musí klient písemně stvrdit souhlas s těmito podmínkami,“ dodal Zeman.
Podle něj často dochází k porušení povinnosti poskytnout informace před provedením samotného směnárenského obchodu.
„Nejvíc se kumulují v Praze, tam je také soustředěno asi 70 procent celého trhu směnárenské činnosti České republiky. A také z toho důvodů, že se zde pohybuje řada klientů ze zahraničí,“ vysvětlil mluvčí ČNB Marek, proč je tolik problémů právě v hlavním městě.
Loni Česká národní banka rozdala směnárnám pokuty za skoro tři miliony korun. Zároveň udělila historicky nejvyšší pokutu, a to 800 tisíc korun.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Denacifikace je v Německu citlivé téma. Ukrajinský konflikt ale způsobil obrovský posun, popisuje Bříza
-
Na hlavním nádraží v Hamburku je po útoku nožem 17 zraněných. Policie podezřelou zadržela
-
Špitálníková: Nevím, jestli Severokorejci v mé knize říkají na sto procent pravdu. A je mi to jedno
-
Když budu mít důvěru, tak samozřejmě budu rád, říká o pokračování u českého hokejového týmu Rulík