Dojde k modernizaci kladenské dráhy? Město představí studii, v níž se počítá s podzemkou

8. duben 2016

Největší audioportál na českém internetu

Vlaky by měly zastavovat na čtyřech místech, včetně center největších sídlišť – tedy v Kročehlavech, v Sítné i v Rozdělově | Foto: Petr Kološ

Kladenský evergreen v podobě železnice na Prahu brzy otevře novou kapitolu. Kladno se chystá představit studii, která počítá s tunelem pod celým městem. Vlaky by měly zastavovat na čtyřech místech, včetně center největších sídlišť

Kladenský evergreen v podobě železnice na Prahu brzy otevře novou kapitolu. Kladno se chystá představit studii, která počítá s tunelem pod celým městem. Vlaky by měly zastavovat na čtyřech místech, včetně center největších sídlišť – tedy v Kročehlavech, v Sítné i v Rozdělově.

Právě zastávky v blízkosti domovů mohou přesvědčit cestující, aby namísto auta zvolili při jízdě do Prahy nebo na letiště vlak. Zcela nový projekt kladenské radnice se vymezuje proti tomu, který aktuálně připravuje Správa železniční a dopravní cesty.

Modernizace dráhy se přitom slibuje intenzivně už nejméně 25 let. Vznikla ostatně před více než 150 lety především kvůli pohodlnější obsluze průmyslových areálů. Nelze se proto divit, že nádraží nejsou situovaná tam, kde by si to cestující přáli a kde by docházelo k adekvátnímu vytížení.

Čtěte také

Jedním z podstatných partnerů celé modernizace je Kladno. Ondřej Rys, radní zvolený jako nezávislý na kandidátce Volba pro Kladno mluví o tom, že město má k připravované modernizaci podstatnou výtku. Jde prý o příliš dlouhou docházkovou vzdálenost na nádraží. Proto si magistrát v říjnu 2015 zadal vypracování nové studie.

Kladenská podzemka nachází inspiraci v Německu

Studie, kterou si město objednalo za půl milionu korun, je téměř hotová. Přichází s tunelem a čtyřmi zastávkami, které obslouží téměř celé město. Investice do tunelu přepočtená na počet cestujících a celkové zrychlení cestovní doby podle autorů vychází lépe než u současně schváleného řešení.

autor: pek