Lukáš Králíček: Vychutnávejte si každý den, v jednoduchosti je síla
S psychoterapeutem a filosofem Mgr. Lukášem Králíčkem jsme si povídali o tom, jak můžeme co nejlépe prožívat své dny.
Zamysleli jsme se nad tím, co může člověku bránit v tom, aby naplno prožíval svůj čas. Mluvili jsme o tom, jak je možné tyto překážky překonat. Pořad vznikl na základě podnětu posluchačky Českého rozhlasu Region Ivanney Torres, která žije ve Venezuele.
Paní Ivanea Náhlovská – Torres se narodila v Kolíně, absolvovala kolínskou dvanáctiletku, vystudovala úspěšně Karlovu Universitu, je promovaný filolog a od roku 1972 žije ve Venezuele. Má stále zájem o svou rodnou zem.
Podle kolínské rodačky Ivaney Torres je dobré těšit se z každé maličkosti
„Nejsme věční a ráda bych prožila co nejlépe dny, které mi zbývají. Váš pořad Karambol k tomu může přispět,“ píše moderátorce Alimě Martinové z Venezuely Ivanea Torres.
A dodává: „V dětství a mládí se většině lidí zdá, že má na vše dost času, mluvíme o tom, co uděláme za rok, za pět let, za dvacet let. Když tento čas zvolna odplyne do nenávratna, začínáme opravdově vychutnávat každý den, každou hodinu, dokonce každou minutu.
Prožila jsem v životě jako každý z nás chvíle těžké, ale také mnoho chvil šťastných. Mám na pocit štěstí jednoduchý recept: Nemyslet moc na to, co uděláme, ale jen na to, co právě teď dělám či prožívám a těšit se z každé maličkosti, které nám každý den přináší.
Když se těším na každou drobnou práci, která mě čeká, když si ji už dopředu zpříjemním v myšlenkách, určitě mi přinese alespoň malé potěšení. Štěstí je už takové: spousta malých událostí, které nám přinesou radost. Ráda si s někým z posluchačů vyměním zkušenosti na toto téma. Napište mi na adresu ivaneatorres@gmail.com.“
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.