Mladá Boleslav kvůli stavbě obchvatu změnila hranice katastru

18. listopad 2003

Mladoboleslavští zastupitelé ve čtvrtek kvůli stavbě obchvatu města schválili změnu katastrálních hranic obce. Plánovaná silnice se tak ocitla na mladoboleslavském území, zatímco dosud byla na území sousedních Kosmonos. Změna umožní nabídnout více peněz majitelům za odkup jejich pozemků, a tím zabránit očekávaným majetkoprávním sporům, řekl náměstek primátora Petr Kadaník.

V Kosmonosích je totiž úřední cena pozemků pod chystanou komunikací, kterou může investor Ředitelství silnic a dálnic zaplatit majitelům, jen 69 korun za metr čtvereční. Převedením pozemků pod katastr Mladé Boleslavi, kde jsou příznivější koeficienty, se jejich cena zvýší na 240 korun za metr čtvereční. "To už je cena, na kterou vlastník bude více slyšet," řekl náměstek. V ideálním případě podle něj toto řešení nebude Mladou Boleslav nic stát a zrychlí to přípravu stavby. Zastupitelé tak podle Kadaníka ve značném předstihu řeší přípravu části třetí etapy stavby, přestože v nejbližších týdnech začne teprve druhá etapa. Obě města ale spolu s Ředitelstvím silnic a dálnic chtějí předejít komplikovaným jednáním s vlastníky, a tím i zdržování celé stavby. Mladá Boleslav již letos vypomohla méně solventním Kosmonosím také při výkupu pozemků pro druhou etapu. Stavba přeložky komunikace I/38, přezdívaná jako částečný obchvat města, by měla výrazně přispět k odlehčení dopravy v Mladé Boleslavi i Kosmonosích. Stavba nové komunikace v délce 3,6 kilometru začala loni vybudováním kruhové křižovatky u brány automobilky Škoda Auto a napojením na dálnici mezi Turnovem a Prahou. Další etapa by měla začít ještě letos a spojit křižovatku na rozmezí obou měst s mladoboleslavskou městskou částí Debř u Jizery. Poslední etapa oba úseky propojí.