Proměna Masarykova nádraží. Postupně vznikají nová nástupiště i terasa nad nimi
Dělníci už více než rok upravují Masarykovo nádraží v Praze. Postupně staví sloupy pro zastřešení stávajících a nových nástupišť. Práce za téměř čtyři miliardy korun by měly zvýšit kapacitu stanice. Součástí projektu je i propojení s Florencí a hlavním nádražím pomocí nové terasy nad kolejištěm.
Dělníci momentálně betonují základy nové terasy nad kolejištěm. Propojit má Masarykovo nádraží s Florencí a hlavním nádražím. Podle správce stavby Martina Vernera ze Správy železnic tu vznikne i jedno úplně nové nástupiště a dvě koleje.
„Teď se nacházíme v ose koleje, která přivede vlaky od letiště Václava Havla. Kolej je unikátní tím, že umožní nástup do vlaku z obou stran,“ popisuje.
Úpravy odstartovaly začátkem loňského roku a skončit by měly za dva roky. „V tuhle chvíli máme hotovou jednu kolej pod Vítkovem, rekonstruujeme druhou kolej pod Vítkovem a máme hotové veškeré zemní sítě v oblasti dvorany.“
K novému nástupišti by měly vlaky zajíždět na konci letošního roku. „Zhruba v úvodu srpna se zprovozní a otevře nádraží Praha-Bubny a nová zastávka Výstaviště. Co se týče Masarykova nádraží, tak zhruba v polovině prosince se tady postupně začne zprovozňovat ta jedna část,“ Říká ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Celkové náklady na úpravu Masarykova nádraží spočítala Správa železnic na bezmála čtyři miliardy korun. Část zaplatí z evropských dotací.
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Spojené státy zavedou na zboží z Evropské unie clo 30 procent, oznámil Trump. Platit začnou od srpna
-
Demograf Kučera: Sociální sítě mění hodnoty mladých. Odkládání rodičovství je jedním z důsledků
-
Hamás Izraeli nechce vyhovět. Po 21 měsících války ale možná nemá jinou možnost, myslí si Taterová
-
Svět mě uráží každý den tím, jak funguje, říká herec Stellan Skarsgard. Ale musím s tím žít