Stavba železničního koridoru skončí na Benešovsku v květnu

25. duben 2012

Stavba čtvrtého železničního koridoru pokračuje podle plánu a bez zpoždění. Dělníci teď pracují na Benešovsku v okolí Olbramovic i v blízkosti vlakového nádraží v Bystřici, které na konci roku zanikne.

Tamním obyvatelům to nevadí. Těší se na novou moderní zastávku.

  • Stavba železničního
    koridoru
    " style="">
    Stavba železničního
    koridoru
    " style="">
    Stavba železničního
    koridoru
0:00
/
0:00

Nakladače, jeřáby, nákladní auta a dělníci v montérkách jsou teď vidět na zdejším nádraží častěji než vlaky. Bystřické nádraží by měla totiž už v listopadu nahradit nová dvojkolejná stanice se stejným názvem. Řekl mi to Tomáš Drvota, mluvčí Správy železniční dopravní cesty, která čtvrtý železniční koridor staví. „Stanice zůstane na úrovni nádraží. Současná podoba kolejového rozvětvení zanikne a na místě zůstanou pouze dvě průjezdné koleje.“

A dodal, že se budování moderní železnice neobejde v nejbližších dnech bez výluky. „Od 7. května začne osmidenní nepřetržitá výluka. Vlaky nebudou jezdit mezi Olbramovicemi a Voticemi. Dojde k finálnímu napojení kolejí a nové stopy na trať železničního koridoru.“

Vlaky by měly nahradit autobusy. Stavba nové železnice komplikuje v těchto dnech i silniční dopravu. „V tuhle chvíli je uzavřená silnice směrem z Bystřice na Semovice. U nádraží se bude dělat nový most. Město zajistilo bezpečný průchod pro chodce a cyklisty. Lidé z části Bystřice za tratí tak nemusí stavbu objíždět,” řekl zdejší starosta Daniel Štěpánek.

Stará trať, která se za Bystřicí napojuje na nový koridor

A co na to všechno říkají bystřičtí obyvatelé? Stavební ruch a ani to, že přijdou o nádraží jim nevadí. Stavba čtvrtého koridoru by na území našeho kraje měla skončit v květnu příštího roku. Cena středočeského úseku překročí 5,5 miliardy korun.

autor: Pavel Pavlas