Technické problémy jsou v pražské hromadné dopravě s novými elektrobusy i trolejbusy
Pražský Dopravní podnik už dva měsíce nemůže využívat 14 elektrobusů, které pořídil před dvěma lety. Vyplývá to ze zjištění serveru zdopravy.cz. Na vozidlech se opakovaně projevují technické závady. Teď jsou tedy zpátky v dílnách výrobce. Práce jsou sice součástí reklamační záruky, autobusy by ale zpátky v prozovu mohly být znovu až na jaře. Dopravní podnik zároveň technické problémy řeší i s trolejbusy, které jezdí mezi Palmovkou a Letňany.
Přesné specifikace problémů Dopravní podnik nezveřejnil, technické závady se ale podle jeho zástupců objevovaly opakovaně a provoz byl nespolehlivý. Od 8. prosince tak vozidla do provozu nevyjela. Teď na všech čtrnácti elektrobusech pracují technici plzeňské Škody, která je vyrobila.
„Vyjíždí pouze na případné ověřovací jízdy bez cestujících na objednávku výrobce. Výrobce se k vadám vozidel staví čelem a řeší je na své náklady, jak ve svém výrobním závodě v Plzni, tak i v dílnách dopravního podniku,“ říká mluvčí Dopravního podniku hl. m. Prahy, Aneta Řehková.
V provozu na linkách 154, 124 a 213 tak místo elektrobusů zatím jezdí běžné naftové autobusy. Elektrické spoje by se podle odhadů měly do ulic vrátit nejspíš v dubnu.
Servisní práce jsou součástí záruky
Dopravní podnik zaplatil za elektrobusy před dvěma lety přes 200 milionů korun. Jak zásadně se ten nákup tedy prodraží? V praxi nijak, protože servisní práce v minulosti, i ty aktuální, jsou součástí záruky. „Odstraňování závad probíhá v rámci reklamačního řízení, tedy plně na náklady výrobce. V rámci reklamačního řízení uplatňuje dopravní podnik vůči výrobci sankce podle smlouvy,“ doplňuje Řehková.
Škoda Plzeň navíc problémy přiznává a kromě úhrady veškerých nákladů oprav prodloužila dopravnímu podniku záruku o 12 měsíců, a sankční pokuty platí tak, jak má. Podle serveru zdopravy.cz může být kvůli opakovanému odstavení z provozu ale problém s plněním dotačních podmínek. Praha, respektive Dopravní podnik hl. m. Prahy, totiž získal na nákup elektrobusů dotaci, která zaplatila drtivou většinu ceny.
Dopravní podnik zároveň technické problémy řeší i s trolejbusy, které jezdí mezi Palmovkou a Letňany. Z původních sedmi, které měly na lince 58 jezdit nakonec vyjely jen dva. Podnik celkově objednal patnáct kusů trolejbusů, podle dohody by měly být do provozu připravené do devatenáctého února.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Popularita Zelenského na Ukrajině klesá. Dnes by ho volilo 16 procent lidí, víc podpory má Zalužnyj
-
Bašár Asad se svou rodinou přiletěl do Moskvy, píší tamní média. Rusko jim poskytlo azyl
-
Tureček: Zatím v Sýrii vidíme ukázkové předání moci. Jsem ale skeptický, jak to dopadne
-
Přes 3300 lékařů na Slovensku podalo výpověď, Ficova vláda je chce přinutit pracovat novým zákonem