Tramvajová zastávka u Hlávkova mostu nesplňuje normy. Změní se podoba magistrály?

Zhruba 90 000 aut a motorek projede denně po pražské magistrále. Existuje varianta, že bude v oblasti Hlávkova mostu uškrcena na jeden pruh v každém směru. Místní tramvajová zastávka totiž v současné podobě nesplňuje technické a bezpečnostní normy
Zhruba 90 000 aut a motorek projede denně po pražské magistrále. Existuje varianta, že bude v oblasti Hlávkova mostu uškrcena pouze na jeden pruh v každém směru. Příčinou je tramvajová zastávka, která v současnosti nesplňuje technické normy a bezpečnostní požadavky.
Bezmála půl roku stojí uprostřed pražské severojižní magistrály, tedy na Hlávkově mostě, nová tramvajová zastávka. Tramvaje tudy ale jen projíždějí, protože zastávka nesplňuje technické normy a bezpečnostní požadavky. A podle toho, co zjistil Petr Kološ, šance, že by tu za současného stavu mohli začít vystupovat a nastupovat cestující, není velká. Leda, že by tu magistrála začala jezdit jedním jízdním pruhem.
S panely, tedy se samotnou zastávkou Dopravního podniku, problém není, jak říká Jan Heroudek, ředitel odboru dopravních agented Magistrátu hlavního města, tedy úřadu, který musí dát stavbě schválení. Problém je s tím, jak na zastávku a z ní bezpečně dostat cestující přes dva pruhy rušné magistrály a to je věc, která spadá pod Technickou správu komunikací.
S ohledem na omezený prostor vypadá reálně jediné možné řešení – místostarosta Prahy 7 naznačuje stažení magistrály do jednoho pruhu podobně jako na výjezdu po Plzeňské u vozovny Motol. Výsledek bychom se měli dozvědět za několik týdnů.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Íránské podzemí odolává. Chybí Izraeli lepší bomby, nebo hlavním cílem nejsou centrifugy?
-
Česko chce mít jednu z pěti evropských gigatováren AI. Stát bude muset investovat miliardy
-
Hlasování o nedůvěře. Starostové vládu neshodí, věří Nerudová. Pavel má strach z možné nestability
-
Válkův úřad prověřil miliardové projekty Motola. ‚Žádné pochybení,‘ uzavřel v interním protokolu