Víme, jak bude vypadat první fáze modernizace dálnice D1

Víme, jak bude vypadat první fáze modernizace dálnice D1
Přesně za dva týdny nás čekají na dálnici D1 první dvě dlouhé uzavírky. Ředitelství silnic a dálnic včera odpoledne oznámilo, že modernizace naší nejstarší dálnice začne ve čtvrtek 9. května. A tak mnozí řidiči už teď začínají přemýšlet, jak se s očekávanými kolonami vypořádat.
Jako první se proudy rychle jedoucích aut zpomalí u Větrného Jeníkova a před Velkou Bíteší, ale úplně zastavit by se neměly. Podle vládního zmocněnce pro D1 Jiřího Švorce budou na začátku v každém směru dva jízdní pruhy.
„V první etapě, kdy budou probíhat přípravné práce na středním dělicím pruhu a rozšíření krajnice, se dopravní omezení budou týkat hlavně omezení rychlosti,“ říká.
A to na 80 kilometrů v hodině. Přestože se na obou úsecích začne pracovat ve stejný den, tedy 9. května, je pravděpodobné, že dopravní omezení se postupně budou lišit. V prvních 14 dnech se totiž u Větrného Jeníkova nejprve musí upravit střední dělicí pás, zatímco u Velké Bíteše to není nutné.
„Střední dělicí pás u Větrného Jeníkova není dostatečně široký, abychom tam následně převedli dva plus dva pruhy. U úseku 21 nám tato práce odpadá, protože střední dělicí pás tam máme. Částečně tak naženeme čas.“
Okolní obce neskrývají obavy
Mezi Lhotkou a Velkou Bíteší tak zřejmě dojde dříve ke kritické fázi modernizace, tedy k bourání celkem tří mostů. V té době se totiž bude jezdit někdy i jen jedním jízdním pruhem a občas bude nutné dopravu úplně zastavit. To samozřejmě bude znamenat dlouhé kolony a velká zdržení.
Vždyť D1 na Vysočině projede denně na 40 tisíc aut. Okolní obce tak mají obavy, že mnoho aut zamíří na jejich silnice, přestože oficiální objízdné trasy nejsou stanoveny. Potvrzuje to náměstek hejtmana Vysočiny Libor Joukl.
„Při představě lidí, kteří sjedou z dálnice, nebudou mít naznačenou objízdnou trasu a budou bloudit po Vysočině, budím se ze spaní už delší dobu,“ podotýká.
Zelená vlna poradí a pomůže
Kdy nastanou ty nejkritičtější okamžiky, budeme podle Martiny Vápeníkové z Ředitelství silnic a dálnic vědět až po schválení uzavírek ministerstvem dopravy.
„Tuto žádost předkládá zhotovitel. Uvádí totiž seznam lidí, kteří jsou na stavbě zodpovědní, časový harmonogram a plán řazení jízdní pruhů,“ popisuje.
Co přesně nás ten který den na D1 čeká, si můžete poslechnout ve speciální relaci Zelené vlny vždy ráno pět minut před půl osmou.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
OVĚŘOVNA: Podvodníci zneužívají exministra Prymulu k prodeji ‚zázračného‘ léku. Nachytali se prý i lékaři
-
Měl resort přiznat a zdanit miliardový dar bitcoinů? Úřady odkazují na finanční správu, ta zatím tápe
-
Nová sebevražedná taktika. Ruští vojáci se snaží prorazit ukrajinské linie na ‚železných koních‘
-
Smrt horolezkyně Kolouchové nezpůsobil výbuch kyslíkové lahve, tvrdí agentura. Vracela se do tábora