Největší česká loď Florentina projela pod mosty mezi Hořínem a Vraňany, aniž by si kapitán musel lehnout na palubu
Vysoké nákladní a osobní lodě projedou přes plavební kanál Vraňany - Hořín u Mělníka bez toho, aniž by musela posádka rozebírat lodní nástavbu. Umožnila to modernizace kanálu a sedmi mostů.
Největší česká výletní loď Florentina poprvé proplula v sobotu z Mělníka do Vraňan se zdviženou kormidelnou. Ještě nedávno musel kapitán Jiří Mikota pod nízkými mosty řídit loď vleže, protože byly vysoké pouhých 4,5 metru. Teď se samy zvednou až do sedmimetrové výšky.
Plavební komora byla v provozu už letos na jaře, tehdy ale ještě nebyl dokončený pohyblivý most přes zdymadlo, který zachovává podobu původního z roku 1905. Tvoří jej 100 tun ocelové příhradové konstrukce a 300 tun repasovaného kamenného obkladu. Zvedání zajišťují dvě dvojice hydraulických válců, které je možné v podstatě ovládat jedním tlačítkem.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Našimi operacemi ukazujeme Rusům a Číňanům, že nejsme ořezávátka, říká ředitel vojenské tajné služby
-
P. Diddy se vrátí do vazby, soud ho nepropustil na kauci. O trestu se rozhodne v říjnu, hrozí mu 20 let
-
Moravu a jih Čech zasáhnou silné bouřky. Napršet může až 50 milimetrů srážek
-
Jsme na tom demograficky tak špatně, že migranty potřebujeme, upozorňuje Rozumek