Pokračuje rekonstrukce dálničního mostu Šmejkalka nedaleko Prahy. Provoz na D1 letos neomezí
Dělníci pokračují v opravě nejstaršího dálničního mostu v Česku – mostu Šmejkalka na dálnici D1 nedaleko Mirošovic u Prahy. Na místě stojí od 40. let minulého století. Stavbaři teď museli změnit postup prací, výraznější omezení tak řidiči pocítí příští rok v květnu. Pevnost celé konstrukce budou při pracích monitorovat desítky speciálních čidel.
U charakteristických mohutných oblouků mostu Šmejkalka teď dělníci odhalili, že nejsou tak pevné, jak čekali. Z oblouků vystupují sloupy, které drží mostovku, tedy vrchní část se silnicí. Ty budou muset dělníci vyměnit a přestavět do jiného uspořádání. Znamená to změnu harmonogramu prací.
„Ve chvíli, kdy jsme zjistili nové parametry těch oblouků, tak jsme náš návrh upravili. A to hlavně s cílem, aby se řidičů dotknul co nejmíň, jenom jsme přeuspořádali ty práce,“ říká Radim Cihlář ze společnosti Strabag.
Bezpečnější a širší
Původně měla zásadní omezení čekat řidiče už v druhé polovině letošního roku. Nakonec se ale skoro o rok odsunou. „Úplné omezení dopravy v režimu 2+2 pruhy bude v květnu roku 2025,“ uvádí generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Radek Mátl.
Dopravu dělníci svedou na jednu stranu dálnice, na druhé budou pracovat. Most po opravě bude širší asi o osm metrů.
„Most bude bezpečnější, bude tam zpevněná krajnice. S tím, že kdyby se dálnice D1 do budoucna rozšiřovala na šestipruhové uspořádání, tak to umožní převedení provozu 3+3 jízdní pruhy,“ doplňuje Radek Mátl.
Hotovo má být v roce 2027 a stát oprava mostu vyjde zhruba na miliardu a 150 milionů korun.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Česká města nejsou na vlny veder připravena. Kropí ulice a instalují pítka, plán chystá jen Praha
-
‚Sbohem a šáteček.‘ V SOCDEM končí po 25 letech hejtman Pardubického kraje Netolický
-
Čínská diverze v Praze. Diplomaté pronásledovali viceprezidentku Tchaj-wanu, chtěli ji také vystrašit
-
Izrael byl sražen na kolena a rozdrcen, tvrdí Chameneí. Íránu blahopřál k vítězství