Pražský dopravní podnik bude tramvaje lakovat a opravovat ve speciálním průjezdném boxu. Práce bude rychlejší a levnější

Jak přesně box funguje, přibližuje v reportáži Jakub Vik
Pražský dopravní podnik spustil ve svých ústředních dílnách provoz prvního průjezdného lakovacího boxu pro tramvaje. Dělníci tam budou vozům dávat nový lesk, aniž by je museli rozpojovat. Výstavba dvoupodlažní budovy vyšla na 388 milionů korun a trvala rok.
Nový lakovací box je dvoupodlažní budova umístěná mezi stávající zkušební kolejí a budovou Opravny tramvají, naproti velkokapacitnímu odstavenému kolejišti. Jeho délka je 131,2 metru, šířka 8,14 metrů a výška 12,8 metrů.
V přízemí se nachází tři lakovací kabiny, každá o délce 40 metrů, které jsou navzájem odděleny technologickými místnostmi sloužícími pro ovládání režimů jednotlivých kabin, pro odstavení posunovacích zařízení nebo mytí stříkacích pistolí.
Vzhledem k tomu, že se jedná o průjezdný třístupňový lakovací box, každá jeho kabina je určena pro konkrétní typ činností a podle toho i vybavena odpovídajícími technologiemi.
V první kabině (první stupeň) bude probíhat hrubá příprava vozidel na lakování a stříkání jejich spodních částí, proto je vybavena pneumatickými zvedáky tramvají.
Ve druhé kabině (druhý stupeň) bude následovat příprava na lakování, tj. broušení, tmelení a sušení.
Poté se tramvaj přesune do poslední kabiny (třetí stupeň), kde technici DPP provedou na vozidle vlastní lakování a sušení, které probíhá při teplotě až 60 °C. Druhá a třetí kabina jsou vybaveny montážními plošinami.
Nejposlouchanější
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Trump uzavřel obchodní dohodu s Bruselem. Cla na dovoz z Evropské unie vzrostou na 15 procent
-
Na mezigenerační spory nehraju. Nadávání mladší generaci mi přijde nesoudné, míní Matásek
-
Na jihozápadě Německa vykolejil vlak. Při neštěstí zemřeli nejméně tři lidé, přes 30 jich je zraněných
-
Dohoda Unie s USA přináší stabilitu a předvídatelnost. 15procentní cla jsou maximem možného, míní Vlček