Se škodovkou všechno tajné

25. říjen 2004

Automobilka Škoda Auto sice zatím pečlivě tají podrobnosti o chystaném novém modelu, ale podle neoficiálních zdrojů již naplno běží přípravy na jeho výrobu. Je také pravděpodobné, že pobočný závod v Kvasinách, kde se má další model vyrábět, kvůli tomu opět zažije nepříjemné dočasné přesuny části zaměstnanců do Mladé Boleslavi či Vrchlabí.

Jakékoliv podrobnosti o podobě nového modelu, způsobu a termínech výroby i o případných přesunech lidí dnes odmítl mluvčí firmy Jaroslav Černý ČTK upřesňovat. Podle odborářů i dalších zdrojů z automobilky ale firma plánuje v roce 2006 začít vyrábět v kvasinském závodě nový prostorový vůz, jehož podoba vychází z designérské studie Roomster. V Kvasinách Škoda dosud vyrábí luxusní limuzinu superb a také relativně méně úspěšný model fabia sedan. Podle neoficiálních zdrojů by se právě výroba fabie sedan měla přemístit do jiného závodu a uvolnit tak místo náběhu nového modelu. S tím by mohly souviset přesuny desítek zaměstnanců z Kvasin do jiného závodu Škody. Předák odborářů v Kvasinách Jaroslav Martinec dnes řekl ČTK, že tyto přesuny by nastaly během příštího roku, ale firma dosud nic pevně nestanovila. Neví proto dosud, kolika a jakých zaměstnanců by se případný přesun týkal. Kvasinští mají z podobných přesunů nepříjemné zkušenosti z doby, kdy se rozbíhala výroba superbů. Desítky lidí musely dočasně dojíždět do Mladé Boleslavi a několik zaměstnanců kvůli tomu dalo dokonce výpověď. Martinec řekl ČTK, že určité obavy již vyslovil i před managementem firmy při nedávném výjezdním zasedání podnikové rady odborů v Kvasinách. Sám ale šanci na rozjezd nového modelu a tím i posílení perspektivy závodu jednoznačně vítá. Podle spekulací tisku by chystaný nový model v Kvasinách měl být konstrukčně první verzí a předchůdcem následovníka fabie, který poté přijde na trh v krátké verzi a jako kombík. Firma dnes sice odmítá cokoliv o chystaných modelech upřesňovat, ale již několikrát dalo dříve najevo, že počítá s výrobou fabie zřejmě do roku 2006, kdy skončí obvyklý sedmiletý cyklus výroby jednoho modelu. Navíc již například gumárenská společnost Saar Gummi Czech v létě potvrdila ČTK, že bude vyrábět od roku 2006 pryžová těsnění dveří pro následníka vozu Škoda Fabia. Nejdříve zahájí Saar Gummi dodávky pro velkoprostorovou MPV verzi roomster a po ní budou následovat dodávky i pro základní verzi a verzi kombi.

Podle odborářského tisku Škodovácký odborář je naděje, že i v pobočném závodě Škody ve Vrchlabí se dočkají v dohledné budoucnosti zahájení výroby dalšího nového modelu.