Sobotní Noční linka: Sňatky stejného pohlaví
Proč svatby osob stejného pohlaví tolik vzbuzují vášně? Kdo by měl rozhodovat o svatbě – stát, nebo zamilovaný pár? Myslí si někdo, že zákaz svateb stejnopohlavních párů zabrání lásce? Jaký argument proti svatbám stejného pohlaví Vás nejvíc rozesmál?
Proč je registrované partnerství pro některé „dost“ a pro jiné málo? Jak se změnilo vnímání sňatků stejnopohlavních párů za poslední dekádu? Proč se tolik lidí obává toho, co dělají jiní v soukromí? Jak moc může být láska dvou lidí „hrozbou pro společnost“? V čem jsou sňatky osob stejného pohlaví „přirozeně nebezpečné“? Měl by být stát „ochráncem tradičních hodnot“, nebo spíš lidských práv?
Téma sňatků osob stejného pohlaví je dnes jedním z nejdiskutovanějších a polarizujících společenských otázek. Sňatky stejnopohlavních párů představují více než jen změnu zákona; jde o symbol rovnosti, uznání a respektu k právům všech lidí bez ohledu na jejich orientaci. I když v mnoha zemích již bylo uzákoněno, že dvě osoby stejného pohlaví mohou vstoupit do manželství, v některých státech a společnostech se stále vedou diskuse o jejich „oprávněnosti“ či vlivu na „tradiční hodnoty“. Argumenty proti často vycházejí z náboženských, kulturních a historických názorů, zatímco zastánci sňatků stejného pohlaví mluví o základních lidských právech, jako je láska, svoboda volby a rovnoprávnost. Jak se mění svět, mění se i pohled na manželství – jde o možnost dvou lidí veřejně deklarovat svou lásku a získat právní ochranu, která k tomu náleží.
Na vaše příběhy se v dnešní Noční lince z Prahy už teď těší Honza Macoun.
Volat do studia můžete na telefonní číslo 731 800 900 nebo psát na e-mail linka@rozhlas.cz, případně využijte webový formulář www.rozhlas.cz/linka.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.