Už letos skončí rekonstrukce Barrandovského mostu. V březnu se uzavře rampa ze Strakonické
Dopravní omezení při poslední části rekonstrukce Barrandovského mostu se výrazně projeví i na příjezdu do hlavního města. Uzavřená bude totiž zhruba půl roku nájezdová rampa na most ze Strakonické ulice. Oprava vůbec nejvytíženější dopravní stavby v republice, má být letos kompletně hotová.
Uzavírka rampy ze Strakonické má pomoct s rozmělněním dopravy, která na Barrandovský most z různých směrů najíždí. Z modelových simulací vyplynulo, že právě tohle řešení bude mít ve výsledku nejmenší dopad na provoz v okolí i dalších částech města.
Čtěte také
„Strakonická rampa má ve stávajícím stavu poptávku nějakých 13 tisíc vozidel za den, oproti rampě K Barrandovu, kde je přes 22 tisíc vozidel. Když se všechny tyhle směry pokusíme nahnat do profilu Barrandovského mostu, tak máme kapacitní problém,“ vysvětluje Michal Peterka z úseku dopravního inženýrství Technické správy komunikací.
„Pro ranní i odpolední špičku vyšly výsledky jednoznačně pro to uzavření. My jsme schopni těch 13 tisíc vozidel obsloužit po vratné rampě na Lihovaru a po objízdných trasách,“ dodává.
Objízdné trasy
Nápor aut má podle Technické správy komunikací otočná rampa na Lihovaru zvládnout. To si silničáři vyzkoušeli už v minulých letech. Auta ze Strakonické tak budou buď pokračovat dál do centra, nebo na most najedou právě přes otočnou rampu na Lihovaru.
Čtěte také
Na mostě jako takovém budou v každém směru po celou dobu prací průjezdné tři pruhy. Na objízdných trasách mají pomoct opatření připravená už v předchozích etapách.
„To jsou stavby jako třeba ta vratná rampa, potom je to trvalé otevření MÚK Písnice, kde vlastně dokážeme v rámci té objízdné trasy nabídnout Modřanům bližší spojení po Pražském okruhu. Navyšovali jsme kapacitu na sjízdné rampě z Barrandovského mostu na Modřanské, z Modřanské na Jižní spojku,“ vyjmenovává Michal Peterka.
Dvě etapy najednou
Letošní část oprav má být poslední. Vedení města a TSK spojilo práce, které byly původně plánované do dvou let. I proto začnou už 11. března. Kvůli tomu bude zároveň nutné dopravní omezení začátkem června upravit.
„Ze zkušeností víme, že nejkritičtější okamžik je v prvních dvou týdnech. A kvůli tomu, že slučujeme dvě etapy, tak v půlce se přepneme z etapy tři na etapu čtyři, takže se změní dopravní značení. To znamená, že tou rizikovou fází projdeme letos dvakrát,“ říká náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib z Pirátů.
Silničáři vyznačí i provizorní vyhrazené pruhy pro autobusy, změny v provozu MHD chystá i Dopravní podnik hl. m. Prahy, aby veřejnou dopravu práce ovlivnily co nejméně. Vedení města doporučuje při cestě autem využívat navigaci i na místech, která lidé znají. Rekonstrukce Barrandovského mostu má být kompletně hotová do konce srpna.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
ONLINE: Na 222 místech v Česku platí alespoň první povodňový stupeň. Déšť se má rozšířit i na západ
-
Jihomoravský kraj: bohatý region s velkými vnitřními rozdíly. Místní politiku ovlivňuje víra i víno
-
‚ANO bude hegemon.‘ Volby prostřídají hejtmany, vládní strany čeká těžká zkouška
-
Právník Nahodil: Výzva k evakuaci je poslední varování. Za neuposlechnutí hrozí až 100 tisíc pokuta