Marek Němec: Z Modrého kódu jsem musel vystoupit, začal jsem věřit, že jsem doktor
Marek Němec plánoval studium architektury. Setkání s divadlem plány změnilo a nastoupil na DAMU. Hraje v divadle, seriálech a má za sebou i oceněné režijní počiny.
Herec a režisér Marek Němec se do širšího povědomí diváků dostal rolí specifického doktora Davida Hofbauera, kterého ztvárnil v seriálu Modrý kód. „Moc mě to bavilo a byl jsem rád, že to není úplně normální a pozitivní člověk. Ono se taky natáčí už od pěti od rána, tak jsem se aspoň nemusel násilně tvářit příjemně.“
Díky Modrému kódu si udělal lékařské minimum, a dokonce se mu naskytla příležitost své nabyté znalosti uplatnit na dovolené v Mexiku. „Má to i tyhle důsledky, že víte, jak můžete někomu pomoct, ne jen tu slávu.“
S rolí se ale nakonec rozloučil ještě v průběhu seriálu. „Občas mě někdo žádal o doktorskou radu, ale došlo to tak daleko, že i já sám jsem začal věřit, že jsem doktor, a to je mnohem horší. Takže jsem roli opustil i z těchto důvodů, abych vystoupil z té postavy. Vždyť já se bojím krve,“ směje se.
Říká, že seriál přivedl řadu lidí k divadlu. „To mě těšilo. Chodily tam hodně fanynky Modrého kódu a některé lidi to inspirovalo ke studiu medicíny.“
Režie je o velké diplomacii
Vidět Marka Němce jako herce můžete v pražském divadle Ungelt ve hře Brácha nebo v Shakespearovských slavnostech. Jako režisér je podepsaný pod jedním z nejslavnějších klasických muzikálů My Fair Lady, který se hraje v plzeňském divadle. K režii mu dal příležitost vedoucí souboru Lumír Olšovský a muzikál získal cenu Thálie.
Nebyl to ale jeho první divadelní režijní počin. Poprvé režíroval představení Terminus v Divadle v Celetné a v roce 2013 byl nominován na Cenu Alfréda Radoka v kategorii Talent roku. „Režisér má na bedrech celé představení. Je to vzrušující, ovlivňujete kolegy během zkoušení a tvoříte svět. Je to ohromná práce. Já třeba při zkoušení muzikálu zapomněl na muzikanty. Najednou jsem si myslel, že ta hudba je z cédéčka a nechal jsem je tam tři hodiny čekat.“
Přestože má na povel třeba 60 lidí, režii už lehce upřednostňuje před herectvím. „Je pro mě kreativnější. Je to umění předat informaci. Je to velká diplomacie, psychologie a schopnost tou svojí vizí infikovat ty ostatní.“
Neláká ho režírovat také film? Proč se učí texty ve vypuštěné vaně? A proč se odmítl vrátit do Ordinace v růžové zahradě? Poslechněte si v pořadu Alex a host.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka