Slavní imitátoři: Vladimír Hron trénuje před zrcadlem, do Petra Jablonského musí osobnost vstoupit
S Petrem Jablonským a Vladimírem Hronem přišlo do studia hned několik osobností. Jejich spontánní improvizace rozesmály nejen moderátorku, ale i lidi v zákulisí. Jak je napadlo napodobovat hlasy jiných?
Úspěšní imitátoři a kolegové Vladimír Hron a Petr Jablonský jsou si v dobrém slova smyslu i konkurenty a vzájemně se inspirují. „Největším konkurentem jsem já sám sobě,“ říká Vladimír. „Každej děláme něco trochu jinýho. Vláďa úžasně zpívá, já dělám víc satiru. Ale teď shodou okolností dělám prince v Rusalce!“ reaguje Petr a zapěl úryvek.
Oba mají společné ale to, že se nedostali na školu. Vladimíra nevzali dvakrát na DAMU, Petra na konzervatoř. „Ale já to chtěl dělat, tak jsem šel rovnou do divadla a vyšlo to,“ vzpomíná Vladimír. „Mně zase řekli, že mám tak strašnou výslovnost, že to nejde,“ říká dnes s úsměvem Petr.
Imitovat Babiše bylo snadné
Petr Jablonský se naučil imitovat i ženy. „První byla bývalá politička Petra Buzková,“ říká a hned přidá scénku. Další žena, kterou se mu povedlo dostat do hrdla, je Halina Pawlowská. Vladimírův první hlas byl Felix Holzmann, který se také rázem ocitl s námi ve studiu. „Imitovat jsem začal asi proto, abych balil holky. U nás ve čtvrti byl jeden takovej kluk, a balil je na hlas Luďka Soboty, tak jsem si řekl, že to musím taky zkusit,“ vypráví Vladimír.
Ani Petr nechtěl původně imitovat. „V té době frčeli Tlučhořovi a se spolužákem jsme napodobovali hlasy Kaisera a Lábuse. Postupně jsme natáčeli vlastní příběhy s kostrou a nápadem.“
Ve svém repertoáru mají širokou škálu hlasů včetně politiků. Petr zrovna trénuje nového premiéra. „Imitovat Babiše byl docela jednoduchý úkol, on nám pořád něco připravoval. Ale pan Fiala je z Brna, tak na to půjdou třeba nějaké fórky,“ libují si imitátoři a přidávají další improvizační scénku. „Snažím se vybírat trvanlivější hlasy, ale taky to někdy nevyšlo. Cyrila Svobodu jsem si pěkně nacvičil a on odešel do důchodu,“ posteskl si Petr.
Trénink dělá mistra
Každý trénuje trochu jinak. Vladimír stojí před zrcadlem, Petr říká, že do něj daná osobnost musí vstoupit. „U mě přijde zrcadlo až v konečný fázi. Ale posloužilo mi, když jsem nacvičoval Mr. Beana.“
Podle Vladimíra je muzika komplexnější v tom, že se pojí s tancem. „Někteří zpěváci mají specifické pózy, třeba Freddie Mercury nebo Michael Jackson. Potřebuju vidět, jestli se správně hrbím, je to taková optická kontrola. Kdežto u politiků to stačí spíš nabrat do ucha.“ „Tak to já jsem na pohyb úplný dřevo,“ přiznává Petr. „Ale ten Bean se mi docela povedl,“ vysekl si uznání.
I hlasy stárnou, a tomu se musí imitátor přizpůsobovat. Co to obnáší? Zneužívají někdy svůj hlas? Kdo koho pochválil a kdo si na koho stěžoval? Ve studiu zazpívali kousek písně My dva a čas hlasem Miloše Zemana a předvedli několik veselých scének. Poslechněte si ve Slavných dvojicích.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka